Basis
Voorbeeldartikel webshop
Productoverzicht
Bezoekers benaderen de webshop via de site. In het CMS van Livits worden de producten verrijkt met tekst en een afbeelding. De productpagina kan geheel in de huisstijl van uw organisatie ingericht worden. Vervolgens kunnen de producten getoond worden in een overzicht. Door producten te koppelen aan productcategorie, kunnen alle producten uit dezelfde categorie in een overzicht getoond worden. Dit biedt de bezoeker inzicht in het productaanbod.
U kunt uw productcatalogus beheren, zowel vanuit administratief oogpunt als voor een aantrekkelijke presentatie. Producten in Livits bevatten: een naam, prijs, staffels, artikelnummer, besteleenheden, valuta, BTW tarief, voorraadhoeveelheden, kostenplaats en grootboeknummer. Een product kan gekoppeld worden aan een productgroep, waardoor een clustering van producten ontstaat. U kunt eenvoudig naar artikelen zoeken middels de zoekbox. Deze zoekt op artikelnummer, naam, omschrijving en grootboeknummer.
De webshop kan zowel op de openbare website als op het besloten gedeelte geplaatst worden. Als uw organisatie producten aanbiedt aan zowel leden als niet-leden, dan kunt u één webshop in de lucht hebben. Wanneer een bezoeker is ingelogd, krijgt hij andere prijzen te zien dan wanneer hij niet is ingelogd.
Mijn winkelmandje
Winkelwagen functionaliteit
Tijdens het winkelen kunnen bezoekers één of meer producten in het winkelmandje plaatsen of er weer uit halen. Deze producten kunnen vervolgens besteld worden. Wanneer de bezoeker klaar is met winkelen, doorloopt hij de volgende stap in het bestelproces; de bevestiging van de bestelling. De bezoeker vult de gegevens in die nodig zijn om de bestelling af te kunnen ronden, zoals verzendadres, factuuradres en e-mailadres voor deze bestelling. Wanneer de bezoeker ingelogd is, worden de bekende gegevens voor ingevuld op het formulier. Indien gewenst kunnen een afwijkend factuur- of verzendadres opgevoerd worden. De bezoeker kan de bestelling dan voltooien.
Orderafhandeling
Na het voltooien van de bestelling wordt de bestelling per e-mail gestuurd naar het beheeradres van uw organisatie. De vervolgstappen worden klant specifiek ingericht. U kunt dan denken aan aanmaak van facturen en/of pakbonnen, logistieke afhandeling via een extern verzendhuis of een interne logistieke afdeling en eventuele doorleiding van orders naar financieel pakket.
Facturatie / iDEAL betalingen (Ingenico)
Er is een standaard integratie aanwezig met betaalprovider Ingenico. Ingenico is een standaard betalingsprovider, waarmee uw bezoekers en leden online kunnen betalen via o.a. iDEAL.