digitale nieuwsbrief Verenigingssoftware CCI Groep

Betrek uw leden proactief bij de vereniging en breng hen snel op de hoogte van belangrijk nieuws.

hero_immanuel

Digitale nieuwsbrieven

Digitale nieuwsbrieven

Het meest zichtbare onderdeel binnen uw communicatiemiddelen is de digitale nieuwsbrief. U kunt deze mooi opgemaakt en vol nuttige informatie versturen. Het verzenden van de nieuwsbrieven is mogelijk naar de leden die in het CRM staan, eventueel voorzien van een aanhef. Leden kunnen zich zelf aan- en afmelden zonder uw tussenkomst.

Een nieuwsbrief biedt een grote toegevoegde waarde en is tevens de brug naar uw website en ledennet. Ook voor andere communicatiedoelgroepen (externen, stakeholders en potentiële leden) is een separate nieuwsbrief beschikbaar. Aan- en afmelden gebeurt door de ontvangers zelf. Meerdere nieuwsbrieven maken bovendien doelgroep segmentatie mogelijk. Aangevuld met statistiek is deze module voor elke ledenorganisatie een ‘must’.

Demo aanvragen

Basis

nieuwsbrief_gepersonaliseerde aanhefVoorbeeld template

Zelf maken en versturen

Het maken van een nieuwsbrief is zeer vergelijkbaar met het maken van een nieuwe pagina, het wordt gemaakt op basis van een template. Een nieuwsbrief kan o.a. opgesteld worden met (nieuws)berichten, vrije teksten, bijeenkomsten en afbeeldingen.

Naast het handmatig samenstellen van de nieuwsbrief is het mogelijk om berichten van de site automatisch te laten terugkomen in de nieuwsbrief. Bijvoorbeeld de laatste vijf nieuwsberichten, vacatures of bijeenkomsten.

De aangemaakte nieuwsbrieven worden verstuurd aan alle e-mailadressen/personen in een mailinglijst. Een nieuwsbrief kan meerdere keren verstuurd worden naar verschillende mailinglijsten, maar kan ook in één keer aan meerdere mailinglijsten verstuurd worden. De kans bestaat dan wel dat een persoon de nieuwsbrief meerdere keren ontvangt wanneer diegene in meerdere mailinglijsten zit.

Indien de nieuwsbrief inhoudelijk klaar is kan de verzending plaatsvinden. De verzending kan direct verstuurd of ingepland worden. Bij het inplannen van een verzending bepaalt u een moment in de toekomst waarop de nieuwsbrief naar de geselecteerde mailinglijst gestuurd moet worden.

Naar leden + bezoekers website

Bij mailinglijsten o.b.v. een selectie is het mogelijk om specifieke doelgroepen uit uw CRM op te nemen in de mailinglijst. Bijvoorbeeld alle leden of alle directeuren. Zowel uw leden als andere doelgroepen kunnen nieuwsbrieven ontvangen, zoals bezoekers die zich voor uw nieuwsbrief hebben aangemeld op uw website.

Per mailinglijst is in te stellen of de personen in de selectie altijd lid zijn (en zich dus niet kunnen afmelden), standaard lid zijn, maar zich mogen afmelden of standaard geen lid zijn maar zich wel mogen aanmelden voor de nieuwsbrief.

Voor een openbare mailinglijst kan iedereen zich aanmelden door een aanmeldformulier op de site in te vullen. Na het invullen van het aanmeldformulier ontvangt de aanmelder een e-mail met een activatielink. Na het klikken op deze link wordt de ontvanger definitief ingeschreven voor de mailinglijst.

Gepersonaliseerde aanhef

Geef een nieuwsbrief een persoonlijke tint door de ontvanger aan te spreken. De volgende velden zijn o.a. beschikbaar: voor- en achternaam formeel, voor- en achternaam informeel en telefoonboekstijl.

Nieuwsbrief statistiekWie heeft mijn nieuwsbrief geopend?

Statistieken

Per nieuwsbrief worden er verschillende statistieken bijgehouden. Zo kunt u zien hoeveel nieuwsbrieven hun bestemming bereik hebben, hoeveel er daadwerkelijk geopend zijn etc. Daarnaast kunt u tevens zien welke nieuwsberichten het meest populair zijn onder uw leden, zodat u hier bijvoorbeeld een vervolg aan kunt geven.

Na verzending van een nieuwsbrief zijn onderstaande statistieken zichtbaar:

  • Aantal ontvangers
  • Aantal daadwerkelijke ontvangers
  • Aantal nieuwsbrieven die hun bestemming hebben bereikt (aangekomen bij de mailserver)
  • Aantal geopende nieuwsbrieven
  • Aantal keer dat een hyperlink in de nieuwsbrief is aangeklikt
  • Aantal personen die zich binnen 48 uur na verzenden van deze nieuwsbrief hebben afgemeld
  • Grafiek: Aantal afgeleverde e-mails in de periode nadat de nieuwsbrief is verzonden
  • Tabel: Welke personen hebben de nieuwsbrief geopend
  • Tabel: Welke personen klikten op een bepaalde hyperlink in de nieuwsbrief
  • Tabel: Hoe vaak is er op een bepaalde hyperlink geklikt
  • Tabel: Welke personen hebben zich na ontvangst van de nieuwsbrief via de nieuwsbrief afgemeld

Extra

interessesPersonalisatie is onontbeerlijk

Nieuwsbrief op basis van interesses

De nieuwsbrief op basis van interesses zorgt ervoor dat elk lid een unieke nieuwbrief ontvangt. Deze nieuwsbrief bevat uitsluitend berichten, die op hem/haar van toepassing zijn. Bij de verzending van de nieuwbrief zorgt Livits ervoor, dat alleen de berichten meegestuurd worden die van toepassing zijn op de betreffende lezer. Deze selectie vindt plaats op basis van de interesses die het lid op het ledennet heeft geselecteerd. Het gebeurt volledig automatisch; u heeft hier dus geen omkijken naar! Op deze manier krijgt ieder lid een persoonlijke nieuwsbrief met de informatie die juist voor hem of haar relevant is.

Push berichten mogelijk

Soms heeft u dermate belangrijke berichten waarvan u wilt dat alle ontvangers van een nieuwsbrief deze lezen. U kunt zogeheten push berichten instellen zodat alle ontvangers van uw nieusbrief dit bericht onder ogen krijgen.

Doelgroepen a.d.v. specifieke criteria

Naast specifieke mailinglijsten kunt u ook mailings versturen op andere criteria zoals afdelingen of regio’s. Uw wensen kunnen wij vertalen in een mailinglijst op maat.